Wat is het nut van strategische contract logistiek?
Een strategisch plan is in elk zakelijk opzicht een goed plan. Zonder plan is er geen doel. Daarom is het belangrijk om altijd te werken met een strategisch plan. In dit blog leggen we het uit wat het nu is van strategische contract logistiek. Lees snel verder
Efficiëntie is van belang
Voor het goed uitvoeren van grote partijen voorraadverwerking en dergelijke is het van belang dat dit efficiënt en goed gebeurd. Hierbij is Strategische contract logistiek er belangrijk voor beide partijen om het werk zo efficiënt mogelijk uit te kunnen voeren en hier beide dus voordeel uit te halen. Het is in de logistiek belangrijk dat er zo veel mogelijk werk gedaan kan worden in zo weinig mogelijk tijd. Daar zijn veel verschillende partijen bij betrokken en kunnen die partijen ook hun steentje bijdragen in dit efficiënte proces.
Zo is er bijvoorbeeld Winkeldistributie van Jan de Rijk die zich bezighoudt met het zo snel maar wel zo goed mogelijk aanleveren van goederen.
Goede service betekent een goede naam
Als er als bedijf een goede service word verleent betekente dit automatisch dat er goede geluiden zijn over het bedrijf. Voor het leveren van een goede service is vaak een Strategische contract logistiek zodat alle plannen goed uitgelegd en uitgevoerd kunnen worden. Als alles duidelijk is en ook voor de medewerkers duidelijk is waarom iets gebeurd zoals het gebeurd kunnen taken vaker makkelijkere opgepakt en uitgevoerd worden en is iedereen gemotiveerd om voor een goede service te gaan. Als een serviceverlener zoals bijvoorbeeld de Winkeldistributie van Jan de Rijk goede service verleend, krijgen zij natuurlijk ook goede feedback terug en kunnen zij ook uitgaan dat hun Strategische contract logistiek ook efficiënt voor beide partijen werkt.
Meer winst
Als een logistiek bedrijf goede zaken doet en een goede service levert en zich zo gedifferentieerd op de markt van logistiek kunnen hier ook meer klanten naar getrokken worden en kan de marktpositie ook verbeteren.In het geval een aanbieder van een product of dienst een betere marktpositie heeft heeft de aanbieder in sommige gevallen ook de kans om zijn prijzen te verhogen waarbij wel gelet moet worden op de productiekosten die niet de kans moeten krijgen te stijgen. De simpele rekensom opbrengsten minus de kosten is de winst kan de uitkomst geven dat er meer winst is gemaakt. En volgende stap rollend uit het feit dat er meer winst wordt gemaakt kan bijvoorbeeld meer naar de internationale markt zich te focussen, zoals bijvoorbeeld Winkeldistributie van Jan de Rijk ook heeft gedaan.