Toegevoegde waarde flowbot Slagerijen

Tegenwoordig proberen zoveel mogelijk slagerijen online ook actief om zo de klant zo goed mogelijk te bedienen. Echter mist er vaak een chatfunctie of een flowbot. Enkele slagerijen werken al wel met chatbots of met een live chat waarbij de reactietijd erg lang is. Deze diensten kunnen wij bij Chatkracht aanbieden om de online dienstverlening in deze sector te verbeteren.

Wat is een flowbot 

Een flowbot stelt geen open vragen. De consument krijgt een keuzemenu te zien als er een chat wordt gestart. Op deze manier wordt de klant verder geholpen in het proces. De kans op onnodige tijd en irritatie is hierbij een stuk minder groot, omdat je van tevoren veel minder informatie in hoeft te voeren. Een geval waarbij flowbots erg handig zijn, is het vinden van het juiste aanspreekpunt bij een bedrijf. Wanneer de klant op ‘talk to support’ klikt, komen ze met customer support in contact. Als ze op ‘more information’ klikken, kun je ze middels het keuzemenu steeds meer informatie geven, of uiteindelijk met een salesmedewerker in contact brengen. Dit scheelt medewerkers ontzettend veel tijd, aangezien ze nu niet steeds klanten door hoeven te verbinden. 

Creëer meer kostbare tijd door middel van een flowbot 

Chatkracht maakt een flowbot op basis van de gegevens die een bedrijf aanlevert en die we op de website kunnen vinden. Wij kunnen de flowbot zo uitgebreid maken en indelen als wij zelf willen. De flowbot is ten alle tijden bereikbaar en als de flowbot er niet uitkomt staat Chatkracht 72 uur per week paraat om de klant daarna op te vangen met zijn of haar vraag. Aan de hand van de informatie die verzamelt is en wat in het kenniscentrum staat kan een chatspecialiste 80% van alle vragen beantwoorden en de klant helpen als de flowbot hier niet uitkomt. Dit scheelt het bedrijf extra tijd om de telefoon op te nemen of de e-mail te beantwoorden. Hierdoor verlicht Chatkracht de werkdruk van het bedrijf en geeft Chatkracht ze extra tijd en ruimte om zich te richten op andere ontwikkelingen. Zoals bijvoorbeeld verbetering van de website.