Is het tijd om jouw zoekwoordbeheerproces volledig te heroverwegen?
Er wordt waarschijnlijk van je verwacht dat je tien- of honderdduizenden zoekwoorden op microscopisch niveau beheert, zodat je niets mist. En de moeilijkheid wordt alleen maar groter naarmate je meer klanten in jouw bureauportfolio heeft. Toch is er zoveel dat je kunt doen met de SEO-retentietijd en de zoekmachine marketing voor één klant. Er gaan zoveel manuren verloren aan routinematige campagnebeheer- en controletaken. Tijd die je zou kunnen investeren in het verhogen van de waarde van die rekening door de volgende zakelijke kans te spotten. Maar het hoeft niet zo te zijn. Het is duidelijk dat je de meeste zoekmachine marketing waarde creëert door strategie voor jouw klanten uit te voeren en het volgen van elke zoekmachine marketing ontwikkeling die van invloed is op hun zoekwoorden is van cruciaal belang voor de prestaties van de campagne.
Je hebt dus een proces nodig waarmee je de middelen van het bureau kunt benutten en de meest arbeidsintensieve delen van het werk kunt automatiseren, terwijl je tegelijkertijd de strategische interventies bij de uitvoering controleert.
Je kunt vanaf de zoekmachine marketing strategiefase nadenken over een efficiënt beheerproces, hoe je jouw SEO-gevechten kiest, weerspiegelt hoe je jouw zoekwoorden segmenteert.
Dat betekent dat je ze moet categoriseren, zodat je:
- bewerk irrelevante en misleidende zoekwoorden vanaf het begin,
- snel jouw zoekwoordgroepen scannen en zien hoe ze evolueren,
- let goed op de zoekwoordmogelijkheden waar je actief inhoud omheen bouwt,
- houd zoekwoorden in de gaten waarop jouw klant wil dat je je concentreert.
Dat betekent dat je ze moet categoriseren, zodat je:
- bewerk irrelevante en misleidende zoekwoorden vanaf het begin,
- snel jouw zoekwoordgroepen scannen en zien hoe ze evolueren,
- let goed op de zoekwoordmogelijkheden waar je actief inhoud omheen bouwt,
- houd zoekwoorden in de gaten waarop jouw klant wil dat je je concentreert.
Het begrijpen van en handelen naar de SEO-mogelijkheden van jouw klant hangt sterk af van de kwaliteit van de zoekwoorden die je kiest. Daarom is het van essentieel belang om signaal uit ruis te filteren, gericht op de inzichten die waardevol zouden zijn voor de verwachtingen van de klant en het grote volume aan irrelevante gegevens weg te werken. Geautomatiseerd zoekwoordonderzoek heeft meestal zijn valkuilen, omdat zoekwoorden die niet belangrijk zijn voor jouw doelstellingen, of die jouw tijd en budget kunnen verspillen, uw lijst kunnen opblazen.