De 5 belangrijkste ontwikkelingen in Google Ads

AdWords is al een flinke tijd geleden omgedoopt tot Google AdWords, toch valt de oude term nog steeds vaak. De ontwikkelingen staan niet stil en dit reikt verder dan de naam. Lees hier de vijf belangrijkste ontwikkelingen van de laatste maanden en ontdek wat een Google Ads Bureau voor je kan betekenen.

1. Nieuwe Google Ads Editor

In augustus 2021 werd de Ads Editor versie 1.7 geïntroduceerd. Deze versie maakt het eenvoudiger om data te downloaden, gebruik te maken van YouTube audio ads en advertenties voor Hotels te beheren.

2. Meer controle over Smart Bidding

Niet alle conversies hebben dezelfde waarde. Op basis van resultaten uit het verleden kun je nu meer specifiek een doelgroep bepalen. Als je bijvoorbeeld hebt ontdekt dat klanten die in een specifieke productgroep vaker terugkeren dan kun je daar beter op gaan sturen.

3. Meer mogelijkheden met Attribution modellen

Consumenten kunnen vaker op advertenties klikken voordat ze tot aankoop overgaan. Het is nu mogelijk om voor verschillende interacties een andere waarde toe te kennen. Het niet-laatste click model is nu ook actief voor YouTube en Display advertenties.

4. Focus op lokaal winkelen

Steeds meer consumenten controleren eerst online of producten op voorraad zijn in de winkel. Er zijn nu meer mogelijkheden om de voorraadstatus aan te geven met als doel lokaal winkelen te stimuleren. Denk ook aan ‘haal vandaag op’ mogelijkheden voor klanten.

5. Drie keer in de fout en weg

Dit nieuwe beleid zal vanaf september 2021 actief zijn. Als niet wordt voldaan aan de regels omtrent advertenties dan zal een account na de derde overtreding geblokkeerd worden. Dit moet ervoor zorgen dat advertenties eerlijk en betrouwbaar zijn.

Een gespecialiseerde Ad specialist zal ervoor zorgen dat je geen regels overtreedt en niet zomaar uit de race wordt gehaald. Werk daarom altijd samen met online marketing professionals die handelen in jouw beste belang.