Voordelen van een beurstraining
Een beurstraining is een absolute must als je op een beurs wilt staan. Het is namelijk niet zo eenvoudig om op een beurs te staan. Op de eerste plaats moet men, om succes te hebben, een goede plaats worden uitgekozen. Wanneer u met uw stand ergens verscholen in een hoekje staat dan weet u zeker dat u geen succes zult hebben. Probeer wat meer centraal een stand op te bouwen en zorg ervoor dat de stand aantrekkelijk is voor de bezoeker. Een bezoeker moet als het ware de stand in worden gezogen. Dat kun je bereiken door een goede presentatie te geven maar ook door ervoor te zorgen dat de bezoeker wat meekrijgt als hij een bezoek brengt aan de stand. Je kan een bezoeker bij binnenkomst op de beurs een bon geven die, wanneer hij die in de stand inlevert, meedingt naar een prijs die aan het eind van de beursdagen wordt verloot. Een dergelijke actie zal altijd extra bezoekers trekken. Het kunnen klanten zijn of misschien kanten voor de toekomst. Wat heel belangrijk is dat men goed wordt ontvangen. Een beurstraining helpt je bij dit soort zaken.
Ontvangst
Het is niet voor iedereen weggelegd om als vertegenwoordiger van een bedrijf op een beurs te staan. Je moet dat kunnen of anders er eerst een cursus/training voor volgen. Een bezoeker zal, door de persoon die het bedrijf vertegenwoordigd, als het ware warm moeten worden ontvangen. De bezoeker moet gelijk een gevoel van warmte voelen. De persoon die hem/haar aanspreekt zal dat altijd op een zeer vriendelijke en uitnodigende toon moeten doen.
Er zijn er die dat van nature hebben en er zijn er die het kunnen leren. Ook zijn er die dat nooit leren en zij moeten zeker niet op een beurs gaan staan om mensen te ontvangen. Na een goed gesprek is het verstandig uw visitekaartje mee te geven en te vragen of men op een formulier enkele vragen wilt beantwoorden. Wanneer men dat heeft gedaan is het zeer belangrijk een cadeautje mee te geven en een draagtas met uw bedrijfsnaam erop. Op deze manier is het altijd mogelijk om na de beursdagen de persoon met wie u gesproken heeft na enkele weken nog eens te bellen. Dat komt vaak zeer positief over waarbij men de firmanaam niet meer zo snel zal vergeten.
Voor een bezoeker is het ook van groot belang dat uw stand een gezellige uitstraling heeft. Probeer bij een goed gesprek de misschien toekomstige klant wat aan te bieden in de vorm van bijvoorbeeld koffie met wat erbij. Zorg ervoor dat u niet alleen zakelijk bezig bent maar ook dat u een goede gast-heer/vrouw bent. Dat zal zeker het gesprek dat u heeft bevorderen. Ook een presentatie van bewegende beelden is goed. Ook dat trekt de aandacht van de bezoeker. Dat zijn allemaal zaken die men op een trainingscursus kan leren.