Project managen? 4 leveranciers die jouw leven vereenvoudigen

project managen

Er zijn veel verschillende tools beschikbaar die je ondersteunen bij het managen van een project. Projectmanagementtools helpen een individu of team bij het effectief organiseren en beheren van hun projecten en taken. De term verwijst doorgaans naar projectbeheersoftware die je online kunt kopen of zelfs gratis kunt gebruiken. Wij hebben de 4 beste leveranciers voor je op een rij gezet.

IonBIZ projectmanagement software

Voor projectbeheer binnen engineering, consultancy en ICT is de ionBIZ projectmanagement software zeer geschikt. Deze online projectmanagement tool helpt teams en managers bij het beheren van projecten. Er zijn verschillende handige features die het mogelijk maken om hoofd- en deeltaken te verdelen, resources te managen, grip te houden op budgetten en de bereikte doelen te evalueren. Een groot voordeel van deze software is dat er een app is, zodat je ook als je veel onderweg bent on-the-road toegang hebt tot alle projectmanagementtools. Hierdoor behoud je het overzicht van ieder project.

Project managen met Microsoft Planner

Als jouw bedrijf al gebruik maakt van de software van Microsoft, is de Microsoft Planner vaak een logische keuze. De planner is gelinkt aan Microsoft Office 365, waardoor je niet apart hoeft in te loggen om gebruik te maken van deze software. De software is intuïtief in te stellen en te gebruiken. Je kunt met deze tool een gedeeld board met een overzicht van lijsten maken. Per lijst kun je vervolgens taken toevoegen en deze toewijzen aan een bepaald persoon. Ook kun je een deadline, status, opmerking, checklist of bijlage toevoegen.

Monday.com voor projectmanagers

Monday.com is er voor mensen die projectmatig werken en op zoek zijn naar een gebruiksvriendelijke tool voor het beheren van taken, de planning en de voortgang van projecten. Het voordeel van deze tool is dat je gebruik kunt maken van één van de sjablonen of een gepersonaliseerde workflow kunt creëren. Projecten en taken zijn in te delen in fases, je kunt medewerkers aan bepaalde werkzaamheden koppelen en deadlines instellen. Deze tool biedt ook de optie aan om offertes te maken, reiskosten te registreren, facturen op te stellen, klantenbestanden te beheren en meer.

Cloudoplossing Asana

Asana is een cloudoplossing waarmee bedrijven taken en projecten kunnen organiseren en beheren. Deze oplossing is erg praktisch voor teams waarvan de medewerkers remote werken, werknemers op flexwerkplekken en bedrijven die meerdere projecten tegelijkertijd hebben lopen. Functies omvatten onder andere documentbeheer, rapportage, taakmanagement, samenwerkingstools en er is een mobiele app. Asana werkt hierdoor ook via smarthones en tablets.

Alle bovengenoemde projectmanagementtools hebben functies die je helpen met projectmanagement. Bekijk goed welke functies de software te bieden heeft en kies de tool die jou (en je bedrijf) het meest kan ondersteunen.