Is gevelreclame nog nuttig?

reclame

Gevelreclame is tegenwoordig niet het eerste waar je aan denkt als je reclame wilt maken voor je bedrijf om meer klanten en naamsbekendheid te werven. Vaak verloopt de reclame van tegenwoordig via sociale media, televisie en radio. Als je echt veel nieuwe potentiële klanten wilt bereiken, gebruik je posters op reclamezuilen in de stad. Er zijn tegenwoordig dus ontzettend veel mogelijkheden wat betreft het maken van reclame voor je bedrijf en hier zullen alleen maar meer mogelijkheden bijkomen. Maar toch blijft Gevelreclame een van de beste manieren om reclame te maken voor je bedrijf. 

Geen online geregel

Bij online advertenties zijn er allerlei zaken die je moet regelen. Waar ga je online reclame maken voor je bedrijf? Op welke manier ga je online reclame maken? Als je via sociale media reclame gaat maken, welke influencer(s) benader je dan om jouw product te promoten? Bij Gevelreclame heb je deze vragen niet. Het enige waar je over hoeft na te denken is hoe jouw reclame eruit gaat zien. Omdat Gevelreclame fysiek is, is er niet zo veel werk nodig om de advertentie onder het grote publiek te krijgen. Mensen lopen er gewoon langs, waardoor ze het gaan onthouden. 

Duidelijkheid voorop

Bij Gevelreclame weten potentiële nieuwe klanten gelijk wat voor bedrijf waar is gevestigd. Als die nieuwe klanten dan een positieve ervaring hebben, verwijzen zij hun vrienden en familie ook naar jou door. Door deze zogenoemde mond-op-mond reclame krijg je al snel meer naamsbekendheid en meer klanten, omdat bekenden elkaar vertrouwen. Stel je voor dat je kledingmaker bent, en iemand is toevallig op zoek naar een winkel die haar broek kan inkorten. Toevallig loopt zij langs jouw winkel en ziet zij dat daar een kledingmaker is gevestigd. Zij heeft een goede ervaring gehad waardoor ze haar vriendin met haar kapotte blouse naar jou stuurt. Zo krijg je een steeds groter klantenbestand.