Marketing,  Online marketing,  Zakelijk

Belang van werkkleding voor positieve branding

Wanneer je een eigen onderneming hebt dat niet in de bouw of industrie zit, denk je misschien niet zo snel aan het aanschaffen van werkkleding voor je personeel. Toch kan het dragen van werkkleding positief bijdragen aan het opbouwen van je merk. Uit verschillende marketingonderzoeken is namelijk gebleken dat werkkleding ervoor zorgt dat klanten, maar ook niet-klanten je merk beter onthouden en opslaan in hun geheugen. Dit leidt uiteraard tot alleen maar positieve uitkomsten. In dit artikel leggen we je er alles over uit!

Laat je merk zien!

Wanneer je een bedrijf start en daarmee een merk opbouwt, moet je gezien worden. Dit is een belangrijke fundering van je bedrijf. Zonder dat mensen je kennen kun je natuurlijk geen klanten krijgen, terwijl je het vaak juist van mond-tot-mond reclame moet hebben. Laat daarom waar je ook bent je merk zien. Dit kan mooi door het dragen van werkkleding, je kunt op t-shirts je merk bedrukken, maar je kan het ook uitbreiden tot werklaarzen, de werkbroek of andere kledingstukken, zoals een pet.

Herhaling, herhaling en herhaling

Je hebt het vast al wel eens van een marketeer gehoord: blijf herhalen! Als iemand je merk meerdere malen voorbij ziet komen, zal het merk opgeslagen worden in de hersenen. En dat is toch precies wat je wilt? Zodra de klant dan aan een product denkt dat je verkoopt, zal het wellicht ook aan je merk denken. Met deze marketingtechniek kun je klanten binnen halen. Ook hier kan bedrukte werkkleding weer aan bijdragen: hoe vaker ze het zien, hoe beter ze het onthouden.

Werkkleding is dus van groot belang voor een goede branding. Proforto heeft een ruim assortiment aan werkkleding, met merken als Santino en Strovels.

Reacties uitgeschakeld voor Belang van werkkleding voor positieve branding