Instagram was het eerste social media kanaal in Nederland waarmee je visuele content kon plaatsen. Tegenwoordig heeft Instagram 5.600.000 dagelijkse gebruikers en dit is alleen in Nederland al. Instagram is na Facebook het grootste social media kanaal in Nederland. Omdat Instagram zoveel gebruikers heeft is Instagram een perfecte manier voor online marketing. Je kunt op Instagram gebruik maken van twee tactieken. Je kunt erg veel gaan berichten en stories gaan posten wat zorgt voor organische volgers en verkeer, dit is wel erg tijdrovend. Je kan ook via Instagram adverteren, dit kost niet veel tijd maar kan wel best wat geld kosten. Je zou via Instagram zelf kunnen adverteren maar je kan ook adverteren samen met influencers. Wat je vaak ziet is dat veel bedrijven steeds vaker Instagram uitbesteden.
Gebruik van hashtags
Veel mensen denken dat hashtags niet meer veel worden gebruikt of dat ze niet werken. Niks is minder waar. Hashtags zijn juist belangrijk voor een beginnend Instagram profiel. Mensen met een groot account zie je nooit gebruik maken van hashtags. Dit komt omdat ze meestal al een erg groot bereik hebben en daarom de hashtags niet nodig hebben. Maar heeft jouw bedrijf pas net een Instagram account dan kunnen hashtags goed helpen voor een groei in volgers. Maak dan ook altijd gebruik van het maximale aantal hashtags, op Instagram mag je er 30 per bericht.
Instagram uitbesteden of zelf onderhouden
Instagram uitbesteden of zelf onderhouden, dit is een belangrijke overweging die je als bedrijf moet maken. Veel bedrijven kiezen er voor om hun Instagram en andere social media zelf te onderhouden. Je ziet alleen vaak dat dat de eerste weken goed gaat maar daarna verliezen ze consistentie. En consistentie is juist wat belangrijk is om veel volgers en naamsbekendheid te krijgen. Daarom zou je kunnen overweg om Instagram uit te besteden.